“ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ Computer Programming ကို က်က္ေျဖၾကတာ မ်ားတယ္။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ အေနနဲ႔လည္း Program တစ္ပုဒ္ ေရးေျဖထားတာကို စစ္ဖုိ႔ ဆိုရင္ အမ်ားႀကီးဆိုေတာ့ မလြယ္ဘူး။ တစ္ေယာက္တစ္မ်ဳိး ေရးထားတာကို မွန္လား မွားလား စစ္ဖို႔ဆိုတာ တစ္ေယာက္ကို အနည္းဆံုး ဆယ္မိနစ္၊ ဆယ့္ငါးမိနစ္ေလာက္ အခ်ိန္ေပးရမယ္ေလ။ ဒီေတာ့ သူတို႔ ေရးေပးထားတဲ့အတိုင္း ေျဖထားတာကို စစ္လိုက္ေတာ့ လြယ္သြားတာေပါ့” သူ Reason နဲ႔ သူေတာ့ ဟုတ္ေနတာပဲလို႔ ဆိုရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္တန္း Computer Programming ဆိုတာ အေျဖမွန္ဖို႔ အဓိက သင္ရတာမဟုတ္ပါဘူး။ စဥ္းစားတတ္ေအာင္ သင္ရတာပါ။ တစ္ျခား နည္းေတြနဲ႔ စဥ္းစားနည္းေတြကို သင္မယ္ဆိုရင္ အကုန္အက် မ်ားပါတယ္။ Maths တို႔ Computer Programming တို႔ကေတာ့ အကုန္အက် သက္သက္သာသာနဲ႔ စဥ္းစားနည္းကို သင္လို႔ရပါတယ္။ အဲဒီလို စဥ္းစားနည္းကို သင္ရမယ့္အစား က်က္ေျဖေနတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အလြဲႀကီးလြဲေနၿပီလို႔ ဆိုရမွာပါပဲ။တကယ္ေတာ့ Computer Programming ဆိုတာ ဆရာကို အေျဖစစ္ခိုင္းစရာ မလိုတဲ့ နည္းပညာကဲ ပညာရပ္ တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္အေျဖ မွန္မမွန္ အလြယ္တကူ စစ္လို႔ရသလို၊ ေနာက္ထပ္ မူကြဲေတြ၊ လံုးဝမတူတဲ့ နည္းလမ္းေတြကို စဥ္းစားရမွာ အမ်ားဆံုး စဥ္းစားလို႔ ရတဲ့ ေနရာတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခုေတာ့ ရွိပါတယ္။ ပံုမွန္သမာရိုးက် နည္းလမ္းေတြနဲ႔ သင္ဖို႔ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဆရာက ေရွ႕က Program ကို ေရးျပ၊ ေနာက္က တပည့္ေတြက လိုက္ကူး၊ ၿပီးရင္း ကူးထားတဲ့ အတိုင္း ျပန္ေျဖဆိုရင္ Computer Programming ရဲ႕ အႏွစ္သာရေတြ အကုန္ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားၿပီး စဥ္းစားတတ္တဲ့ အေလ့အထကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးတတ္တဲ့ နည္းစနစ္တစ္ခုလံုးကို ေျမာင္းထဲ လြတ္ပစ္ရာ ေရာက္ပါတယ္။ အဲဒီလိုပဲ အရာရာ မွာ Creative၊ Innovative ဆိုတဲ့ စကားလံုးေတြ တြင္တြင္ရြတ္ေနတဲ့ ေခတ္ႀကီးမွာ Capacity Building အတြက္ အမ်ားႀကီး ထိခိုက္သြား ေစပါတယ္။
Computer Programming အေျခခံအပိုင္းေတြဟာ တကယ္ေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာအထူးျပဳ ေက်ာင္းသားေတြမွ သင္ယူသင့္တဲ့ ပညာရပ္ေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ့္ ႏိုင္ငံႀကီးေတြမွာ ဆိုရင္ Computer Programming အေျခခံပိုင္းကို ေက်ာင္းသားတိုင္း သင္ဖို႔၊ သင္ႏိုင္ဖို႔ စီစဥ္ ထားၾကပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခု သူတို႔မွာ အေရးအႀကီးဆံုး အခန္းက႑က ပါေနတာ သခ်ၤာပါ။ အဲဒီေနရာမွာ သခ်ၤာေရာ Computer Programming ပါ ဆက္စပ္မႈ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ အေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့သလိုပဲ အေတြးကို သင္တဲ့ေနရာမွာ အကုန္အက် အနည္းဆံုးက သခ်ၤာနဲ႔ Computer Programming ပါလို႔။ တစ္ျခား သိပၸံဆိုင္ရာ စမ္းသပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ အေတြးကို သင္မယ္ဆိုရင္ ကုန္က်စရိတ္ အင္မတန္ မ်ားသြားပါလိမ့္မယ္။ သခ်ၤာနဲ႔ သင္မယ္ဆိုရင္ Whiteboard တစ္ခုရယ္ စာအုပ္တစ္အုပ္ရယ္ ေလာက္နဲ႔ အလုပ္ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Computer Programming ဆိုရင္ေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာ တစ္လံုး လိုလာမွာေပါ။ ဒါကလည္း အကုန္အက် နည္းတယ္လို႔ ဆိုလို႔ရပါတယ္။ Computer မွ မကိုင္တတ္ရင္ Digital Divide က ႀကီးသြားမွာ ဆိုေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာကို ထည့္တြက္လို႔ ေသခ်ာေပါက္ ရႏိုင္တဲ့ ေခတ္ႀကီး မဟုတ္ပါလားဗ်ာ။
ကၽြန္ေတာ္ အေပၚမွာ ေျပာခဲ့တဲ့ အခ်က္ေတြအေပၚမွာ အေျခခံၿပီး ျပန္ေကာက္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္
1. Computer Programming ကို က်က္ေျဖေနၾကတယ္။
2. Computer Programming အေျဖလႊာေတြကို စစ္ေဆးတဲ့ေနရာမွာ ဆရာ၊ ဆရာမေတြအေနနဲ႔ အခက္အခဲေတြ ရွိေနတယ္။
3. ပံုမွန္ သမာရိုးက်နည္းလမ္းေတြနဲ႔ Computer Programming ကိုသင္မယ္ဆိုရင္ အလုပ္မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။
4. Computer Programming ဆိုတာ ေက်ာင္းသားတိုင္း သင္ယူသင့္တဲ့ ပညာရပ္ျဖစ္တယ္။
5. အေတြးေတြကို ေတြးတတ္ေအာင္ သင္ေပးတဲ့ ေနရာမွာ Computer Programming က ကုန္က်စရိတ္ အသက္သာဆံုးပဲ။
6. Computer Programming ဆိုတာ ဆရာကို အေျဖစစ္ခိုင္းစရာ မလုိတဲ့ ပညာရပ္ျဖစ္တယ္၊ အဲဒီအျပင္ မူကြဲမ်ား၊ နည္လမ္းသစ္မ်ားကို စဥ္းစားတဲ့ ေနရာမ်ား အေကာင္းဆံုး စဥ္းစားလို႔ ရတဲ့ေနရာ ျဖစ္တယ္။
7. Capacity Building အတြက္ အေရးပါတယ္။
စတဲ့ အခ်က္ေတြ အေပၚမွာ အေျခခံၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ အလုပ္ျဖစ္ေအင္ ဘယ္လိုလုပ္သင့္လဲ။ ဘာေတြ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ လိုလဲ ဆိုတာကို ေလ့လာ ၾကည့္ရေအာင္။
* အဆင့္ျမင့္ပိုင္းေတြမွာ UI Interface ေတြ ေကာင္းသေလာက္ အေျခခံအဆင့္အတြက္ UI Interface က ညံ့လြန္းေနျခင္း
* အေျခခံအဆင့္အတြက္ Programming ဆိုင္ရာ နယ္ပယ္က်ဥ္းလြန္းေနျခင္း
* အေျခခံအဆင့္အတြက္ Learning Curve ျမင့္လြန္းေနျခင္း
* သီအိုရီမ်ားကို အတံုးလိုက္အတစ္လိုက္ သင္ယူရျခင္း
* Computer Programming Language မ်ားႏွင့္ မရင္းႏွီးျခင္း
စတဲ့အခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီး ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။
Programming သင္ၾကားနည္းဆိုင္ရာ နည္းလမ္းသစ္မ်ား
အဲဒီလို အခက္အခဲေတြအတြက္ နည္းလမ္းေတြ မရွိေတာ့ဘူးလား။ ရွိတာေပါ့။ လိုလွ်င္ၾကံဆ နည္းလမ္းရဆိုသလိုပါပဲ။ လိုလွ်င္ၾကံဆၾကတဲ့ သူေတြကို ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ တကယ့္ ႀကီးႀကီးမာစတာေတြ ျဖစ္ေနတာ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ Computer Programming သင္ၾကားနည္းဆိုင္ရာ နည္းလမ္းသစ္မ်ား ဆိုပါေတာ့။ ဘယ္လို ႀကီးႀကီး မာစတာေတြက တီထြင္ ဖန္တီးေနၾကတာလဲ။ ေလ့လာၾကည့္ရေအာင္
* Alice – သူလည္း အလကားရတယ္ဗ်၊ သူ႔ဆိုက္မွာ သြားေဒါင္းယံုပဲ၊ ေကာ္နက္ရွင္ မေကာင္းဘူးလား၊ လြယ္ပါတယ္၊ သူမ်ား ေဒါင္းၿပီးသား သြားကူးေပါ့။
* Teacher Guide – အဲဒီအတြက္လည္း အျပည့္အစံု ရွိပါတယ္ဗ်ာ။
* Student ေတြအတြက္ကေတာ့ သင္ေပးတဲ့ ဆရာလိုမွာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါလည္း အမ်ားႀကီးေတာ့ သင့္ေပးစရာ မလိုပါဘူး။ ေတာ္ရံုဆို ကေလးေတြကို ပုိတတ္ၾကပါတယ္။
ကဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ Programming ကို က်က္ေျဖေနတာေတြကို ရပ္တန္႔ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ခုလို အခမဲ့ အစီအစဥ္ေတြ သံုးၾကပါ၊ သံုးဖို႔ တိုက္တြန္းၾကပါ၊ သံုးဖို႔ ပညာေပးၾကပါ၊ သံုးဖို႔ ကူညီၾကပါ၊ သံုးဖို႔ သင္ယူၾကပါလို႔ တိုက္တြန္းရင္း နိဂံုခ်ဳပ္ပါတယ္ဗ်ာ။ ရႊင္လန္း ခ်မ္းေျမ့ပါေစဗ်ာ။
http://www.myanmartutorials.com/mm-tutorials/articles/new-ways-of-learning-computer-programming/ မွ ကူး ယူေဖာ္ၿပပါတယ္။
Computer Programming အေျခခံအပိုင္းေတြဟာ တကယ္ေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာအထူးျပဳ ေက်ာင္းသားေတြမွ သင္ယူသင့္တဲ့ ပညာရပ္ေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ့္ ႏိုင္ငံႀကီးေတြမွာ ဆိုရင္ Computer Programming အေျခခံပိုင္းကို ေက်ာင္းသားတိုင္း သင္ဖို႔၊ သင္ႏိုင္ဖို႔ စီစဥ္ ထားၾကပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခု သူတို႔မွာ အေရးအႀကီးဆံုး အခန္းက႑က ပါေနတာ သခ်ၤာပါ။ အဲဒီေနရာမွာ သခ်ၤာေရာ Computer Programming ပါ ဆက္စပ္မႈ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ အေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့သလိုပဲ အေတြးကို သင္တဲ့ေနရာမွာ အကုန္အက် အနည္းဆံုးက သခ်ၤာနဲ႔ Computer Programming ပါလို႔။ တစ္ျခား သိပၸံဆိုင္ရာ စမ္းသပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ အေတြးကို သင္မယ္ဆိုရင္ ကုန္က်စရိတ္ အင္မတန္ မ်ားသြားပါလိမ့္မယ္။ သခ်ၤာနဲ႔ သင္မယ္ဆိုရင္ Whiteboard တစ္ခုရယ္ စာအုပ္တစ္အုပ္ရယ္ ေလာက္နဲ႔ အလုပ္ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Computer Programming ဆိုရင္ေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာ တစ္လံုး လိုလာမွာေပါ။ ဒါကလည္း အကုန္အက် နည္းတယ္လို႔ ဆိုလို႔ရပါတယ္။ Computer မွ မကိုင္တတ္ရင္ Digital Divide က ႀကီးသြားမွာ ဆိုေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာကို ထည့္တြက္လို႔ ေသခ်ာေပါက္ ရႏိုင္တဲ့ ေခတ္ႀကီး မဟုတ္ပါလားဗ်ာ။
ကၽြန္ေတာ္ အေပၚမွာ ေျပာခဲ့တဲ့ အခ်က္ေတြအေပၚမွာ အေျခခံၿပီး ျပန္ေကာက္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္
1. Computer Programming ကို က်က္ေျဖေနၾကတယ္။
2. Computer Programming အေျဖလႊာေတြကို စစ္ေဆးတဲ့ေနရာမွာ ဆရာ၊ ဆရာမေတြအေနနဲ႔ အခက္အခဲေတြ ရွိေနတယ္။
3. ပံုမွန္ သမာရိုးက်နည္းလမ္းေတြနဲ႔ Computer Programming ကိုသင္မယ္ဆိုရင္ အလုပ္မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။
4. Computer Programming ဆိုတာ ေက်ာင္းသားတိုင္း သင္ယူသင့္တဲ့ ပညာရပ္ျဖစ္တယ္။
5. အေတြးေတြကို ေတြးတတ္ေအာင္ သင္ေပးတဲ့ ေနရာမွာ Computer Programming က ကုန္က်စရိတ္ အသက္သာဆံုးပဲ။
6. Computer Programming ဆိုတာ ဆရာကို အေျဖစစ္ခိုင္းစရာ မလုိတဲ့ ပညာရပ္ျဖစ္တယ္၊ အဲဒီအျပင္ မူကြဲမ်ား၊ နည္လမ္းသစ္မ်ားကို စဥ္းစားတဲ့ ေနရာမ်ား အေကာင္းဆံုး စဥ္းစားလို႔ ရတဲ့ေနရာ ျဖစ္တယ္။
7. Capacity Building အတြက္ အေရးပါတယ္။
စတဲ့ အခ်က္ေတြ အေပၚမွာ အေျခခံၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ အလုပ္ျဖစ္ေအင္ ဘယ္လိုလုပ္သင့္လဲ။ ဘာေတြ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ လိုလဲ ဆိုတာကို ေလ့လာ ၾကည့္ရေအာင္။
* အဆင့္ျမင့္ပိုင္းေတြမွာ UI Interface ေတြ ေကာင္းသေလာက္ အေျခခံအဆင့္အတြက္ UI Interface က ညံ့လြန္းေနျခင္း
* အေျခခံအဆင့္အတြက္ Programming ဆိုင္ရာ နယ္ပယ္က်ဥ္းလြန္းေနျခင္း
* အေျခခံအဆင့္အတြက္ Learning Curve ျမင့္လြန္းေနျခင္း
* သီအိုရီမ်ားကို အတံုးလိုက္အတစ္လိုက္ သင္ယူရျခင္း
* Computer Programming Language မ်ားႏွင့္ မရင္းႏွီးျခင္း
စတဲ့အခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီး ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။
Programming သင္ၾကားနည္းဆိုင္ရာ နည္းလမ္းသစ္မ်ား
အဲဒီလို အခက္အခဲေတြအတြက္ နည္းလမ္းေတြ မရွိေတာ့ဘူးလား။ ရွိတာေပါ့။ လိုလွ်င္ၾကံဆ နည္းလမ္းရဆိုသလိုပါပဲ။ လိုလွ်င္ၾကံဆၾကတဲ့ သူေတြကို ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ တကယ့္ ႀကီးႀကီးမာစတာေတြ ျဖစ္ေနတာ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ Computer Programming သင္ၾကားနည္းဆိုင္ရာ နည္းလမ္းသစ္မ်ား ဆိုပါေတာ့။ ဘယ္လို ႀကီးႀကီး မာစတာေတြက တီထြင္ ဖန္တီးေနၾကတာလဲ။ ေလ့လာၾကည့္ရေအာင္
* Alice – သူလည္း အလကားရတယ္ဗ်၊ သူ႔ဆိုက္မွာ သြားေဒါင္းယံုပဲ၊ ေကာ္နက္ရွင္ မေကာင္းဘူးလား၊ လြယ္ပါတယ္၊ သူမ်ား ေဒါင္းၿပီးသား သြားကူးေပါ့။
* Teacher Guide – အဲဒီအတြက္လည္း အျပည့္အစံု ရွိပါတယ္ဗ်ာ။
* Student ေတြအတြက္ကေတာ့ သင္ေပးတဲ့ ဆရာလိုမွာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါလည္း အမ်ားႀကီးေတာ့ သင့္ေပးစရာ မလိုပါဘူး။ ေတာ္ရံုဆို ကေလးေတြကို ပုိတတ္ၾကပါတယ္။
ကဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ Programming ကို က်က္ေျဖေနတာေတြကို ရပ္တန္႔ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ခုလို အခမဲ့ အစီအစဥ္ေတြ သံုးၾကပါ၊ သံုးဖို႔ တိုက္တြန္းၾကပါ၊ သံုးဖို႔ ပညာေပးၾကပါ၊ သံုးဖို႔ ကူညီၾကပါ၊ သံုးဖို႔ သင္ယူၾကပါလို႔ တိုက္တြန္းရင္း နိဂံုခ်ဳပ္ပါတယ္ဗ်ာ။ ရႊင္လန္း ခ်မ္းေျမ့ပါေစဗ်ာ။
http://www.myanmartutorials.com/mm-tutorials/articles/new-ways-of-learning-computer-programming/ မွ ကူး ယူေဖာ္ၿပပါတယ္။